Hoe verwijder je de partities op een hd?

Heeft iemand een duidelijke leidraad? Dit is blijkbaar niet zo eenvoudig als het op het eerste zicht lijkt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik verduidelijk. Mijn externe hd is verdeeld in drie partities. Ik wil die partities weg zodat mijn hd niet meer is onderverdeeld. Als ik een partitie verwijderd blijft mij hd nog wel verdeeld. Ik raak niet verder. Dit moet toch mogelijk zijn!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.windowscorner.nl/windows7/installatie/Partities_maken_of_aanpassen_met_schijfbeheer_van_Windows_7.php

Antwoorden (2)

Open je configuratiescherm ( klik even op weergeven: kleine pictogrammen, da's gemakkelijker)en klik achtereenvolgens op systeembeheer→computerbeheer. In het venster dat nu opent klik je onderin het linker deel van het scherm op schijfbeheer. Na een paar seconden krijg je hier alle schijven/stations te zien die met je computer zijn verbonden. Zoek nu de partitie op die je wilt verwijderen en klik erop met rechts. Let erop dat je dat doet in het grote vlak, niet in de "titel" aan de linker kant. Je kan hier nu kiezen voor "volume verwijderen".
Wat je vervolgens met de vrijgekomen ruimte wilt doen, dat vermeldt je vraag niet dus daar kan ik verder niet op in gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn hd is verdeeld in drie delen. Ik wil er gewoon een hd van maken die niet onderverdeeld is in stukken (partities).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan volg je de aanwijzingen van Beerenburgertje 3 keer, voor elke partitie.Dan houdt je netjes 1 volume over waar je weer 1 partitie op kan maken.
Het makkelijkste manier is om programma te gebruiken heet EaseUs Partition master.
Je kan twee of meerdere partities toevoegen met elkaar en alsnog kan je formatteren en het wordt alleen maar 1 partitie.

Partition master download link:
http://download.cnet.com/EaseUS-Partition-Master-Free-Edition/3001-2248_4-10863346.html?hlndr=1

En bekijk ook de film op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=28k0asfWOoI