Snelheid/bandbreedte toewijzen aan apparaten binnen netwerk

Ik heb hier een Netgear WPN824v2 router. Ik zou graag de maximum snelheid per apparaat willen instellen. Zo van 'jij mag zoveel bandbreedte gebruiken en jij zoveel'. Zodat ik met mijn telefoon sneller download, meer in de buurtkom bij de download snelheid van mijn laptop.

Mijn iPhone download gem. 50-500kBps, mijn laptop makkelijk 1500-2000KBps

Hoe kan ik dit doen met bovenstaande router en apparaten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Per apparaat of per IPadres zou ik dit willen doen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk niet dat dit een probleem is dat je met je router kunt oplossen. Sommige routers kunnen wel bandbreedtes toekennen, maar het feit dat je met je mobiel minder bandbreedte haalt als met je laptop, komt eerder door de manier waarop de netwerk stack / netwerk driver geschreven zijn en werken, en natuurlijk hangt het af van de performance van het systeem zelf. Een laptop zal altijd sneller zijn dan een iPhone.

Dat kan je router helaas niet voor je verzorgen. Althans, dat kan deze router niet. Je kunt een router kopen die compatible is met: http://www.dd-wrt.com/ maar die zijn een stukje duurder. Als je dan die firmware op je router zet, dan kun je wat je wilt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100