Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Snelheid/bandbreedte toewijzen aan apparaten binnen netwerk

Ik heb hier een Netgear WPN824v2 router. Ik zou graag de maximum snelheid per apparaat willen instellen. Zo van 'jij mag zoveel bandbreedte gebruiken en jij zoveel'. Zodat ik met mijn telefoon sneller download, meer in de buurtkom bij de download snelheid van mijn laptop.

Mijn iPhone download gem. 50-500kBps, mijn laptop makkelijk 1500-2000KBps

Hoe kan ik dit doen met bovenstaande router en apparaten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Per apparaat of per IPadres zou ik dit willen doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk niet dat dit een probleem is dat je met je router kunt oplossen. Sommige routers kunnen wel bandbreedtes toekennen, maar het feit dat je met je mobiel minder bandbreedte haalt als met je laptop, komt eerder door de manier waarop de netwerk stack / netwerk driver geschreven zijn en werken, en natuurlijk hangt het af van de performance van het systeem zelf. Een laptop zal altijd sneller zijn dan een iPhone.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan je router helaas niet voor je verzorgen. Althans, dat kan deze router niet.
Je kunt een router kopen die compatible is met:
http://www.dd-wrt.com/
maar die zijn een stukje duurder. Als je dan die firmware op je router zet, dan kun je wat je wilt.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat verschilt deze router met die huidige hier?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding