Welke externe harde schijven hebben geen voeding nodig?

Dus ook niet in de vorm van een tweede usb kabeltje! Dus echt helemaal GEEN extra voeding, buiten de usb kabel die je nodig hebt voor de data.
Waarschijnlijk zijn het allemaal 1.8 of 2.5 inch factoren, maar welke types en modellen/merken?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik snap wel dat elk harddisk bedrijf dit heeft.
Ik wil alleen weten WELKE modellen allemaal, zodat ik dan zelf op zoek kan gaan welke ik aan ga schaffen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.9K

Het beste antwoord

De My Passports van Western Digital. Ik heb er zelf twee en ze bevallen erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn deze geworden.

Andere antwoorden (4)

Elke fabrikant biedt dat aan. Dus je moet even kijken hoeveel gb/tb je wilt hebben en wat je er mee gaat doen. Ik zelf heb een Freecom 320 gb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk bedrijf die zich met externe opslag bezighoudt heeft wel van dit soort externe harde schijven bv western digital,de voeding gaat dan wel met usb maar dit kabeltje word ook meteen gebruikt voor data verzending naar de schijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Verbatim 320G.. Erg prettig dingetje. Zit een 2.5" Samsung schijfje in. Dus geen Western Digital meuk. (Al mijn WD schijven zijn inmiddels gecrashed...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tweede kabeltje heb je soms nodig als de usb-poort onvoldoende stroom kan leveren. In beginsel is een kabel voldoende voor een 2,5" of 1,8" drive. Usb 2.0 kan 500 mA leveren. Als je zeker wilt zijn, kun je een usb 3-poort op je PC maken door een extra insteekkaart. Die poorten kunnen veel veel hogere stroom leveren, namelijk 900 mA. Een insteekkaart kost ongeveer € 17,-.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het probleem is dat disks van sommige fabrikanten meer stroom vragen dan 500 mA. Je kunt de specificaties nakijken op Tweakers.net. Zie de onderste link.
Van een Samsung 500 Gb blijkt dat die 500 mA verbruikt, maar bij het opspinnen 1000 mA nodig heeft.

Toegevoegd na 5 uur:
In de kolom Leistungsauufnahme kun je het stroomverbruik zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige harddiskfabrikanten twijfelen aan zichzelf. Zit er bv een Y-kabel bij, maar schrijven dan dat je het eerst met 1 kabel moetproberen, lukt het niet, dan moet je de 2e kabel erbij steken ;-)
Maar dat is lastig als je bijvoorbeeld een spelcomputer hebt en je hebt maar 1 vrije USB-poort.
Overigens heb ik al zo'n harddisk met maar 1 kabel, nl een Seagate flex. Maar wil graag weten of er goedkopere harddisks zijn die gegarandeerd aan 1 kabel genoeg hebben!
Ik vermoed dat de goedkoopste de normale Seagate portable is, maar die heb ik niet in mijn handen gehad. Wel youtube filmpje bekeken naar een unbox filmpje, en ziet er idd uit als 1 enkele kabeltje ;-) Je geeft wel heel bruikbare info trouwens, over die 500 ma! +je