zijn er extra sterke koelventilatoren te koop?

omdat mijn pc altijd veel herrie maakt bij warm weer en als de verwarming aan is..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

wat maakt er juist meer herrie? de fan waarschijnlijk?
koop een stille fan -die meer lucht verplaatst dan de oude!-
of -bij voorkeur- betere koeling voor je CPU indien je plek hebt in je kast
even ontstoffen helpt ook wel een beetje

Toegevoegd na 52 seconden:
in de links kan je sorteren op lawaai,prijs,debiet luchtverplaatsing enz enz
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon even surfen op internet. Hierbij een link naar bijv. Conrad maar er zijn meer handelaren.
Belangrijk is wel dat je de afmeting in de gaten houd, moet natuurlijk wel passen. Verder zit er soms verschil in voltage en natuurlijk in vermogen.

Suc6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
extra sterk?? dat maak alleen maar meer herry. je pc moet zijn warmte kwijd, dat kan alleen als de fans sneller gaan draaien. ja als jij er nog snellere in wil stopen zal het niet minder worden. je kan wel kijken voor fans met een grotere diameter deze hoeven minder snel te draaien dus minder geluid.

maar in een pc zaak zijn die gewoon te koop.

( maar ja het kan ook geen kwaad om een grotere heatsink op je CPU te zetten dan kan deze ook beter zijn warmte kwijd.....of en keer schoonmaken dat helpt ook wel!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn er bergen, kijk even op www.informatique.nl of op paradigit.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op alternate naar een stille cooling. De cpu koeling maakt waarschijnlijk veel lawaai. koelers van coolermaster zijn goed, kijk eens op de site van alternate. Een ook goed maar iets duurder alternatief is om je processor te koelen met een waterkoeling. Hierbij heb je helemaal geen lawaai, maar het is wel prijziger (2 tot 3x duurder) dan een gewone koeling

Toegevoegd na 25 seconden:
http://www.alternate.nl/html/highlights.html?hgid=1236&tgid=1376&&tgid=1376&tn=HARDWARE&l1=Koeling&