Wat moet ik doen (zie extra info)

Ik heb een laptopje waar geen cd-rom in kan. Daarvoor heb ik een mini multidrive gekocht en nu gaat dat wel, behalve met spellen waar je een grafische kaart voor nodig hebt. We hebben 2 spellen gekocht: één waar je een grafische kaart 9.0 voor nodig hebt en één waar je een 3D grafische kaart voor nodig hebt. Het eerste spel werkt zelfs niet op onze computer, het tweede wel, maar hapert heel erg. Wat moet ik doen zodat het beter zou gaan en hoe zit het met al die grafische kaarten? (prijs, installatie,...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Aangezien er geen dvd/cd speler in zit ga ik ervan uit dat het geen hele goede laptop is en omdat de gewone pc die spellen al amper trekt denk ik niet dat die spellen het überhaupt goed gaan doen. Grafische kaarten voor laptops zijn ongeveer 100 euro en installeren zal ook nog wel 30 à 50 euro kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een minilaptop zijn dat past natuurlijk niet en is wel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een laptop van een videokaart voorzien.....?
In het segment laptops waarover hier gesproken wordt bestaat er niet eens iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kán bij gewone laptops wel, bij minilaptops niet.
Dit ziet er uit als een verkeerde resolutie keuze. Op een laptop met en kleiner beeld is het vaak verstandig,om het bijgeleverde boekje goed na te lezen. Bij en foute resolutie dus te hoog - in jouw geval- is het vrij logisch,dat dit door de pc wordt aangegeven.Probeer dus de resoluie + DirectX c te downloaden/ te installeren en deze aan te passen. Verder kun je nog dit tooltje van Microsoft zelf eens gebruiken.

http://www.microsoft.com/typography/ClearTypePowerToy.mspx

Hiermee pas je het zgn cleartype aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je wil met een daf 66 meerijden in de formule 1.

Toegevoegd na 2 minuten:
en verwacht ook nog dat je serieus mee kan doen.....
gotto be kiddin !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch zit hier wel een kern van waardheid in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leest de vraag niet goed!! Ik vraag wat ik moet doen zodat het beter gaat, OP DE GROTE COMPUTER DUS!!!
(En ik zou iets aan mijn Engels doen als ik jou was)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe het zit met die grafische kaarten...
Dat wil toch niet meteen zeggen dat ik met een "daf 66 wil meerijden in de formule 1" ?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan stel je de vraag een beetje verkeerd denk ik gelet op alle andere antwoorden.
Las je op het spel een s leest wat de minimale eisen zijn qua pc/videokaart weet je al een stuk meer.
Eventueel check je de site (al beter engels ?) van de desbetreffende spelmaker.
Een laptop zonder CD-ROM drive is meestal een mini- of netbook. Die dingen zijn niet gemaakt voor 3D spellen, maar voor een beetje internet en hooguit een beetje tekstverwerking. Je kunt natuurlijk wel directX installeren (dat is waarschijnlijk die versie 9.0 die je aanduidt) en proberen of dat werkt.

Zeker in dat segment laptops zul je geen grafische kaarten kunnen vervangen/upgraden. Evt. zou je een externe USB of PC-Card als grafische kaart kunnen gebruiken, maar dat zal voor 3D-games ook niet voldoende snel zijn. Die games kan je dus alleen maar op je normale PC spelen. Een PC is namelijk wel uitbreidbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi gast49239,

ik heb ook zo'n laptopje, zonder CD/DVD.
ik heb een USB DVD gekocht, werkt prima.
alleen.... de transmissiesnelheid is natuurlijk USB.

wanneer je een 'normale' laptop of PC hebt, dan is de transmissiesnelheid S-ATA of IDE en dat is veel hoger dan wat USB kan bieden.
tegenwoordig heb je USB-3, dat is heel snel, maar dat zit niet in dat soort laptopjes, die vooral bedoeld zijn voor 'goedkoop hebbedingetje'

er is niets mis met je laptop, maar voor spellen heb je toch meer nodig dan het laptopje kan bieden.
eventueel kan je nog met een virtuele CD en image van je CD iets doen, maar ik vermoed dat het laptopje zelf ook niet helemaal toereikend is.

dat laatste is een kwestie van uitproberen.
veel suc6
groeten, Dré