ik hebwindows7 laten installeren.Nu kan ik geen discs of dvds meer afspelen.hij kan niets meer aflezen en herkent niets meer. kan iemand me helpen.

Een vriend verteld mij je moet bij apparatenbeheer de disc speler verwijderen. Dan zoekt die vanzelf een nieuw programma op. Wat die dus niet doet,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Dat wat je vriend zegt is volgens mij onjuist. Ik heb ook laatst een nieuw besturing systeem geinstalleerd en toen deden meer dingen het ook niet meer. Wat je dan moet doen is het merk van je pc achterhalen. Dit staat meestal op je pc. Ga naar de website van het merk, en zoek naar drivers. Selecteer het model en het type nummer, en download en installeer vervolgens alles. Start de pc opnieuw op, en klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderen is 1, laten zoeken naar drivers is 2. Dat kan ook via apparaatbeheer. Als dat niet werkt en je hebt geen premade PC kun je speccy downloaden, dan kijk je welke dvd speler je hebt. Typt de PRECIEZE naam met alle nummers ed in Google in tussen AANHALINGSTEKENS en buiten de aanhalingstekens typ je driver downloaden. Kom je vast op een website waar je wat mee kunt. Goodluck
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Pikkebaas,

da's jammer, maar het kan gelukkig weer worden teruggedraaid.
zoals je heb apparaat hebt verwijderd, kan je het ook weer installeren. door 'nieuwe hardware toevoegen'

vervolgens zeg je dat je de boel al hebt aangesloten.
als er geen driver is, dan moet je dit automatisch op internet laten zoeken. heel vaak lukt dat zondermeer.

lukt het niet, dan moet je de boel openen, op de diskdrive staat naam en type, op internet zoeken naar de bijhorende driver. maar zo ver komt het meestal niet.

is de boel los geweest, of heb je alleen W7 geïnstalleerd?
W7 heb je in twee varianten, 64 bits en 32 bits breed.

als je voor 64 bits breed hebt gekozen, dan willen vele drivers niet werken, je hebt dan waarschijnlijk ook meer dan 4GB intern geheugen.
heb je 4GB of minder geheugen, dan is 32 bits breed voldoende.
bovendien is het ook nog sneller dan 64 bit.
alleen bij speciale software (video bewerking) kan 64 bit sneller en beter zijn, maar dan heb je ook die speciale software aangeschaft. zo niet, schakel over op 32 bit en vrijwel alle drivers werken weer.

veel suc6
groeten, Dré