Ik heb een Toshiba externe harde schijf 80Gig.Maar hij werkt niet in Vista.Wie weet hoe ik hem kan laten draaien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Is het een 'kleine'? (2.5 inch) Of 'normaal formaat'? (3.5 inch)

Als het een kleine is en er is geen externe voeding bij nodig, dan is de harde schijf afhankelijk van de stroomtoevoer van de usb-poort. De USB-poorten aan de voorkant staan erom bekend niet zo goed te werken bij deze soort schijven omdat ze niet het benodigde stroom leveren. Probeer hem eens aan de achterkant van de computer, deze zitten namelijk direct op het moederbord bevestigd, waardoor de kans dat deze wel fatsoenlijk stroom leveren groter is.

Als het een normaal formaat is, dan lijkt het op een driver probleem. Probeer in apparaat beheer (device manager) de drivers van de usb-poorten eens opnieuw te installeren.

Je kunt voor beide, ook kijken bij schijf beheer door op rechtermuisknop op deze computer --> beheren (manage) te klikken. En vervolgens bij schijf-beheer (disk management) te kijken.

Als hij hier gewoon bij staat dan moet je proberen de drive-letter te veranderen. Dit kun je doen door met je rechtermuisknop op de desbetreffende schijf te klikken en vervolgens 'change drive letter'. (weet even NL vertaling niet).

Een hoop info, maar succes! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die zou normaal moeten werken.
Als het een usb aansluiting is (wat bijna niet anders meer is) moet die gewoon werken.
Als de schijf niet werkt kan er iets met de schijf mis zijn.
Of de root is beschadigd.
Als je low-level formatering routines hebt gebruikt die op BIOS niveau werken kan de schijf definitief onbruikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Low level formatteringen zijn niet meer van deze tijd en kun je niet meer uitvoeren. En al helemaal niet op een externe disk.
AWM
14 jaar geleden
Het is geen kwestie van 'slecht'. Vroeger kon je hardware direct de koppen van je HD aansturen. Dat is allang niet meer zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wedden van wel?
Herkent de USB de harde schijf,zo niet dan is er wat met je usb aan de hand.
Probeer: als je computer uit staat,dan opstarten met hardeschijf via USB-poort,ik hoor wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens naar configuratiescherm en dan apparaatbeheer onder Vista en kijk of er hardware bijstaat dat het niet goed doet. Laat me even weten welke het niet goed doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft ie toevallig aan een Mac gehangen? Het kan zijn dat ie dan Mac geformateerd is en dan wordt ie door Windows in het geheel niet herkend!