krijg 2de beeldscherm niet ingesteld. hoe moet je synchroniseren?

net mijn laptop aan mijn tv gehangen via vga. automatische nieuwe hardware melding gekregen. en op beeld dupliceren geklikt bij instellingen.

ik zag even het gewenste scherm op de tv, maar nu is het beeld zwart en staat er "geen synchronisatie" .

hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk kan je TV niet de resolutie van je laptop weergeven. Verander (verlaag) je resolutie van je laptop of maak van je TV een 'extended desktop' (dus niet klonen).
Je beeld op je TV is dan niet dat wat op je laptop verschijnt, maar een uitbreiding van je desktop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eens een andere vga kabel. Er zijn namelijk vga kabels die niet 1 op 1 door gesoldeerd zijn.
De kabel mist misschien de ID waardoor er geen synchroinisatie is.

Pin 13 en 14 van de vga zijn belangrijk voor de synchronisatie.
Bij breedbeeld heb je ook 11, 12 en 15 nodig.

Om kosten te besparen hebben ze soms aan aantal pinnen niet aangesloten.

Als het de kabel niet is, is het mogelijk de resoltie die de laptop uitstuurd. Het kan zijn dat de tv bepaalde resoluties niet aankan.
Stuur een bv 1024 x 768 dit kan eigenlijk iedere tv aan.

Succes