Hoe kan het dat mijn geluid(skaart) niet werkt als mijn laptop op accustroom werkt?

Het is echt vreemd: mijn speakers (ook mijn oorjes met 3,5mm plug) werken niet als ik mijn laptop van het lichtnet loskoppel. Het is geen instelling in energiebeheer en ook geen instelling voor mijn geluidskaart; ik kan het tenminste niet vinden.

Het is niet altijd zo geweest; ik gebruik Windows 7.

Het lijkt me een hardware probleempje dus voorlopig zet ik deze vraag daar maar neer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi gert,

nee, ik heb geen oplossing, maar heb wel op mijn laptop gekeken of er iets vermeld staat over geluid wel/niet op netspanning/batterijspanning.

ik heb vele instelmogelijkheden, maar hier is niets van te zien.
ik heb een Toshiba satellite

mogelijk is er iets kapot. maak een backup en probeer te starten met een schone lei.
misschien kan je via een CD of USB-stick starten.

controleer of het probleem in deze situatie ook bestaat.
zo niet, dan is er een software probleem
anders is er iets met de hardware aan de hand.

suc6 Dré