Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg je daat de schijf van de laptop niet meer zo vaak op 100% staat?

Hallo allemaal,

Mijn laptop heeft de laatste tijd steeds vaker last van vastlopers, dit komt omdat de schijf dan op 100 % staat.

Ik heb al veel op internet opgezocht om dit te voorkomen, maar deze methodes werken gewoon niet.

De programma's die de schijf op 100 % laten draaien zijn de virusscan (eset), firefox (bij opstarten), zwaardere tekenprogramma's (autocad en revit), installer en systeem.

iemand nog ideeen waar het aan kan liggen? hoor ze graag!

groet,
Daan

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
775
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke processor heb je? Welke grafische kaart? Hoeveel RAM geheugen? SSD schijf? Dit kan je zien door in de windows zoekbalk "Systeem" in te typen. Ik neem aan dat je met de schijf eigenlijk de processor bedoelt? Als je op CTRL + ALT + Delete drukt, dan kan je jouw processor gebruik zien. Indien die op 100% staat is er toch iets aan de hand. Is de PC oud?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

1. Een snellere harde schijf kopen (7200, 15.000 RPM)

2. Een SSD kopen)

3. Of je kunt de virusscan verwijderen en de standaard Windows Defender gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding