Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een oude laptop gebruiken als 2e beeldscherm van mijn desktop? Zo ja, hoe?

Ik heb een gewone desktop verbonden met een scherm. Nu zou ik graag een laptop die nog helemaal werkt (kan ik xp of linux op draaien) gebruiken als een 2e scherm.
Enkel het scherm wil ik gebruiken om mijn huidig beeldscherm uit te breiden. (ik wil dus vensters kunnen slepen naar het scherm van de laptop.)

Na lang googlen lijkt't mij onmogelijk, heeft iemand nog raad?

Toegevoegd na 1 uur:
UITGEZONDERD MaxiVista !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hoi GillisH,

het realistisch antwoord op jouw vraag: NEE onmogelijk!

advies: als het echt noodzakelijk is, (dus niet alleen voor de fun) zou ik W7 aanschaffen. eventueel een andere videokaart.

in theorie zou dat mogelijk moeten zijn, maar er komt een boel software voor kijken.
je koopt een videokaart met dubbele aansluiting VGA en HDMI
Windows 7 heeft het standaard in zich, dan ben je meteen klaar. voor XP zijn er drivers nodig.

suc6 Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb Windows 7, oude laptop kan Windows 7 niet aan. Dat is dus noodzakelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi,
voor superusers is alles mogelijk maar als je net als ik behept ben met een eenvoudig hersenstelsel, is W7 noodzakelijk.
kan jouw PC dat niet aan, is het jammer. op de instructables site zie je dat het wel kan dus: prettige wedstrijd!
zoals gezegd, is het echt nodig, dan mag de aanschaf van een geschikt systeem geen probleem zijn. suc6
groeten, Dré

Andere antwoorden (1)

Zie link:

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.instructables.com/id/Laptop-Converted-to-2nd-Monitor/
Dat beter dan?:P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding