als gekozen wordt voor een notebook (i.p.v. de Ipad), ben je aangewezen op een apparaat zonder DVD/CD drive. is dit nadelig?

Toegevoegd na 1 minuut:
gisteren stelde ik de vraag: Ipad of laptop. keuze gemaakt om voor een notebook te kiezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Kimath
13 jaar geleden
ik gebruik bijna nooit cdtjes, zolang je maar een usb-stick kunt gebruiken. Dat heb je het meeste nodig voor school.

Het beste antwoord

Een notebook heeft meestal wel een DVD/CD drive. Een netbook heeft deze niet.

"Een netbook is een zich snel ontwikkelende categorie van kleine, lichte en goedkope laptop computers die geschikt zijn voor algemeen gebruik en om toegang te krijgen tot internetapplicaties. Typerend zijn het ontbreken van een optische schijf, en een kleiner toetsenbord en beeldscherm. Netbooks beschikken typisch over een kaartlezer en er kan met een USB-aansluiting een externe optische schijf (cd of dvd) op worden aangesloten.

Een netbook kan worden gezien als een zware PDA die pc-programma's kan draaien; of als een zeer lichte laptop, met een klein scherm, zonder optische schijf en met weinig processorkracht."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Netbook

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh je vraag of het nadelig is... hangt er vanaf. Als je veel CD's/DVD's moet inlezen, dan is het niet handig als er geen CD drive in zit. Deze zijn wel aan te sluiten via USB-drive.

Als je het apparaat voornamelijk wilt gebruiken voor surfen en het maken van aantekeningen, dan zul je de drive niet missen.