De chinees Pi Chang zou in de elfde eeuw al de eerste chinese tekens hebben gedrukt.
Dit was de boekdrukkunst, de kopieermachine is een nakomer daarvan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De man die in 1938 de eerste xerografische kopieermachine maakte was Chester Carlson, een Amerikaanse wetenschapper.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het bedrijf Haloid kocht de patenten van hem, hieruit is het bedrijf Xerox ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thomas Edison:Als hij 21 jaar is, in 1868, is hij een fulltime uitvinder. Hij vraagt zijn eerste patent aan op een instrument voor de beurs van New York. In 1869 verhuist hij naar New York City. Hier ontwikkelt hij de “Universal Stock Printer”