Hoe moet je een sata 3.5'' harddisc aansluiten op een laptop

Ik heb een interne Sata 3.5'' harddisk (Samsung HD154UI)ingebouwd in een Eminent Sata Mediaplayer
(EM7064) De mediaplayer heeft een standaard USB aansluiting om het apparaat zo aan te sluiten op de laptop.Maar de laptop herkent de harde schijf niet.Hoe moet ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Heb geen ervaring met dat apparaat, maar wat ik je als alternatief wel kan aanraden is het volgende
http://tweakers.net/pricewatch/171992/sharkoon-sata-quickport.html

Het is een soort dockingstation voor interne hardeschijven (zowel 2,5" als 3,5").
Dit apparaat is trouwens ook handig als je nog ergens een paar hardeschijven hebt liggen van oude pc's die je makkelijk wilt gebruiken voor bijv. back-ups zonder de schijven telkens weer in en uit je pc moet bouwen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoor je wel een geluidje als je de usb aansluit en het toestel aan staat ?

Toegevoegd na 16 uur:
start --> configuratiescherm-->systeembeheer-->computerbeheer-->opslag-->schijfbeheer
je ziet dan een aantal schijven, de eerste zijn je interne harddisk(partities), en je evt dvd en kaartlees bronnen.
in deze lijst staat als het goed is ook een drive waar usb in voorkomt.
in het rechterscherm rechtsklikken op die schijf, en als het goed is krijg je dan de optie "partitie als actief markeren"

dan moet hij als het goed is zichtbaar worden als nieuwe schijf
(evt letter u toekennen (van usb).
Als hij nog leeg is formatteren (fat32 of ntsf)

succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,als ik de usb aansluit en het toestel saat aan dan hoor ik wel even een geluidje!