kun je alle harde schijven in je laptop zetten?

Kun je zomaar een harde schijf kopen en deze in je laptop zetten? Er zit namelijk een hardwarefout in mijn hdd. Laptop: Windows Vista, 2006/2007, 32 bits. Asus

Toegevoegd na 13 minuten:
Maar verder kan ik dus wel gewoon alle laptop hdds erin zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Zoals de vorige sprekers al aangeven is het formaat van belang en soms zelfs de dikte.
Als je tot aanschaf wilt overgaan dan is het aan te raden je laptop mee te nemen naar de winkel, daar hebben ze wel raad.
Over het algemeen is het niet ingewikkeld om een harde schijf te vervangen, soms zit die echter in het huis vastgelijmd. Ook daar kun je even naar vragen.

Antwoorden (3)

Nee. In de regel gaan alleen 2,5" schijven in je laptop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, een harde schijf voor een desktop is te groot voor een Laptop 2,5"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijna alle 2,5" harde schijven passen in elke laptop. Oudere laptops hebben een iets dikkere 2,5" schijf, maar daar passen de huidige 2,5" harde schijven gewoon in (wel oppassen of het een IDE of een S-ATA schijf is, maar tegenwoordig is alles S-ATA).

Een paar laptops (meestal zeer kleine modellen) hebben een 1,8" harde schijf, maar die zijn eerder de uitzondering.