Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ziet mijn laptop mijn koptelefoon en speaker als hetzelfde?

Ik heb een bluetooth Philips koptelefoon, wanneer ik de bluetooth functie gebruik(zonder draad dus) dan herkent mijn computer hem als Philips koptelefoon en kan ik zo zijn eigen geluidsinstellingen regelen.

Wanneer ik echter het draad gebruik zit herkent mijn pc hem niet als Philips koptelefoon en wordt hij hetzelfde gebruikt(met dezelfde instellingen) als dat ik de speakers gebruik. Bij andere koptelefoons met draad hetzelfde.

Ik zou willen dat wanneer ik de koptelefoon inplug de computer deze ook herkent als externe audio of koptelefoon en ik zo eigen instellingen kan maken. Moet ik hiervoor de audio driver updaten oid? De pc moet toch merken dat hij ineens een 3.5mm kabel in zn kont heeft en dat dat geen speakers zijn?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De koptelefoon/speaker uitgang is gewoon een directe uitgang, waarbij je zelf mag weten wat je met het signaal doet. Het enige wat er eventueel gebeurt als je er een stekkertje in steekt is dat de interne luidsprekers worden uitgeschakeld. En dat moet vooral zo blijven om compatibel te zijn.
Voor bluetooth zit er een complete computer in die met je koptelefoon kan communiceren, en eventueel volume kan regelen.
Gebruik dus de functie die je wilt gebruiken. Het een of het ander.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit antwoordt van Reddie is het enige en goede antwoordt! Het is het een of het ander!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal! +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding