Waar is mijn harde schijf?

Heb net een extra (sata) harde schijf in mijn pc gemonteerd. Geen probleem, maar in Windows 7 kan ik hem niet terugvinden bij "hardeschijfstations". In mijn BIOS wordt hij wel degelijk herkend. Waar is die gebleven en hoe haal ik hem te voorschijn in Windows?

Bijde harddisks zijn van hetzelfde merk, type in grote.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je bij het verlaten van het bios de wijzigingen ook opgeslagen? Ik neem aan van wel, maar ik vraag het toch even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep

Het beste antwoord

Ik weet niet of dit in W7 kan maar ga eens naar Start--> Uitvoeren/Run en typ daar het volgende in: compmgmt.msc kijk daar onder schijfbeheer waarschijnlijk is de schijf niet geformatteerd of anders ingedeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dom van mij, had ik aan moeten denken. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, dank je. en belangrijker, is het gelukt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probleem opgelost. Bedankt. 10 punten zijn voor jou.

Andere antwoorden (2)

control panel -> Hardware & sound-> Device manager -> diskdrive -> Scan for hardware changes

Zou een tsap moeten helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je harddisk is waarschijnlijk niet geformatteerd. Ga naar Start, Uitvoeren en tik diskmgmt.msc en dan enter. Nu wordt schijfbeheer gestart en zie je je ongeformatteerde schijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een goeie. Het bios herkent een harddisk die niet geformatteerd is, maar Windows ziet deze niet. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fijn Bro. Ik zei toch ook zoiets... (waar is mijn plusje?) Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat een schijf die een andere indeling had niet herkent werd in Windows maar dus wel in het schijfbeheer zichtbaar en bewerkbaar was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, ik zie hem nu staan, maar hoe kan ik hem vanuit schijfbeheer formatteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de schijfletter klikken en dan onder Actie--> Alle taken--> Formatteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb linux. Die vraagt gewoon of de schijf geformatteerd moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Paul. Hij is nu bezig. Bedankt.