Kun je meerdere versies van Windows tegelijk op je computer geinstalleerd hebben?

ik heb nu windows 7 (home premium) op mijn computer en ik zou er graag windows XP bij willen hebben. Zou dat kunnen. Want Windows Virtual Pc werkt bij mijn niet, en dus al mijn spellen ook niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt dat inderdaad met partities oplossen. Lees hoe: http://www.optelsom.nl/zo-maak-je-een-dualboot-met-windows-7-en-windows-xp-of-vista.html

Ja, je kan met partities (ik weet niet zeker of het zo heet, maar ik gebruik ook partities.) meerdere besturingssystemen tegelijk gebruiken. Je kan ook verder zoeken naar een programma. Ik gebruikte er zelf een, maar toen crashte mijn pc, en nu ben ik de naam kwijt...

Het programma wat Bonboner bedoeld zal waarsschijnlijk PartitionMagic zijn. Hiermee kun je makkelijk aangeven hoe groot iedere partitie moet zijn, evt de naam etc. Je zou het ook met opstart cd van Windows xp kunnen doen. Als je het blauwe scherm krijgt druk je op C of D dacht ik om een nieuwe partitie aan te maken (ff goed lezen welke het is). Het nadeel hiervan is dat er volgens mij een maximale grootte aanzit. Ik zou PartitionMagic aanbevelen.

Boven werkt, maar je kunt ook bij microsoft virtual PC downloaden, vervolgens kun je alle windows versies installeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100