Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je meerdere versies van Windows tegelijk op je computer geinstalleerd hebben?

ik heb nu windows 7 (home premium) op mijn computer en ik zou er graag windows XP bij willen hebben. Zou dat kunnen. Want Windows Virtual Pc werkt bij mijn niet, en dus al mijn spellen ook niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
889

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt dat inderdaad met partities oplossen. Lees hoe:

http://www.optelsom.nl/zo-maak-je-een-dualboot-met-windows-7-en-windows-xp-of-vista.html
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, je kan met partities (ik weet niet zeker of het zo heet, maar ik gebruik ook partities.) meerdere besturingssystemen tegelijk gebruiken. Je kan ook verder zoeken naar een programma. Ik gebruikte er zelf een, maar toen crashte mijn pc, en nu ben ik de naam kwijt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het programma wat Bonboner bedoeld zal waarsschijnlijk PartitionMagic zijn. Hiermee kun je makkelijk aangeven hoe groot iedere partitie moet zijn, evt de naam etc. Je zou het ook met opstart cd van Windows xp kunnen doen. Als je het blauwe scherm krijgt druk je op C of D dacht ik om een nieuwe partitie aan te maken (ff goed lezen welke het is). Het nadeel hiervan is dat er volgens mij een maximale grootte aanzit. Ik zou PartitionMagic aanbevelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boven werkt, maar je kunt ook bij microsoft virtual PC downloaden, vervolgens kun je alle windows versies installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LEZEN! werkt bij hem niet. doet het bij mij ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij dat jij moet leren lezen, voor je reageert, werkt niet onder Windows7, na het instaleren van Virtual PC kun je gewoon XP of welk ander windows programma dan ook virtueel onder windows7 laten draaien. Werkt altijd. En ook de toepassingen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding