Wat betekent "Het beveiligingsbeleid wordt toegepast"?

Wanneer ik op het werk mijn PC aanzet, staat er een tijd de volgende melding in beeld:

      Het beveiligingsbeleid wordt toegepast

Dit is nog voordat ik Control-Alt-Del kan indrukken om mij aan te melden.

Wat is de computer aan het doen gedurende de tijd dat deze melding wordt weergegeven?

Cryofiel
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De door jouw bedrijf ingestelde beveiligings opties worden ingeschakeld. Dat kan vanalles zijn, software om dingen bij te houden, beveligings software, en andere zaken die ze aan willen hebben vóór de werknemer aan de gang gaat :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... en als dat te lang duurt (meerdere minuten), dan kun je de netwerkkabel voor de tijd verwijderen. De computer haalt dan de settings van de lokale kopie en is sneller klaar...
(ja, de nadelen ken is ook, maar die zijn meestal te verwaarlozen)

Andere antwoorden (1)

Een computer haalt zijn configuratie vanuit 2 richtingen.

- de computer
- de gebruiker

als je computer opstart, meld deze zich aan in het domein.

hier krijgt de computer zijn configuratie door vanuit het domein.

pas als jij je aanmeld wordt de gebruikersconfiguratie ingeladen.

voor een duidelijker beeld zou je even naar dit scherm kunnen gaan: (als je de rechten hebt om het te zien, anders thuis op je prive computer even bekijken)

Start --> uitvoeren --> typ: gpedit.msc

hier zie je een scherm wat veel vergelijking heeft met de policy settings vanuit het domein geregeld.

Hier kun je ook goed zien dat de configuratie bestaat uit 2 gedeeltes. (computer en gebruiker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je praat over een bedrijf dus dit zijn server policy's die ingeschakeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat snap ik, maar om een beeld te krijgen van die policies zou je best lokaal kunnen kijken.. "als je computer opstart, meld deze zich aan in het domein. hier krijgt de computer zijn configuratie door vanuit het domein." hierin zeg ik toch dat de computer de instellingen krijgt vanuit het domein. zou de computer niet in een domein zitten, dan nog is de computer afhankelijk van policies. en dan pakt hij ze lokaal. Sorry als ik wat vaag overkom. maar mijn intentie was om de vraagsteller beeld te geven van wat voor instellingen de computer krijgt. en daar zou gpedit.msc een prima voorbeeld zijn om beeld te krijgen toch? behalve dat dit lokale policies zijn en niet de server policies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat volg ik, pas dan even je opening aan, daar het een bedrijfsnetwerk is. Zet er server bij en dan klopt het beter, daar daar de regels worden bepaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je toevoeging, zal er volgende keer rekening mee houden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is mijn werk, en er staat bedrijfsnetwerk. De PC staat dus te wachten op de server. Maar maakt niet uit.