Mijn linux loopt soms vast waaraan kan dit liggen?

Ik gebruik linux mint 17 op een 3 maand oude Lenovo Y510P 00303 NL. Ik maak gebruik van een duelboot tussen Windows 8.1 en Mint 17.
Alle drivers zijn up to date.

Soms komt het voor dat mijn taakbalk niet meer werkt. Ik kan dan niet meer op de programma's klikken, ook werkt Alt + Tab niet meer maar het scherm dat openstaat werkt dan nog wel. Het is niet een specifiek programma want soms staat FireFox open en soms loopt hij vast op skype.

Het ligt ook niet aan de randapparatuur want soms is dit niet aangesloten en alsnog loopt hij vast.

Een snelle reboot van 2 seconden (CTRL, ALT, backspace) lost het probleem op. Maar dat is niet handig wanneer er opgeslagen programma's staan. Dus ik zoek een andere oplossing

Ik heb heel het internet afgezocht maar ik kan niets vinden. Dit probleem heb ik overigens niet op Windows 8.1

Toegevoegd na 51 seconden:
Overigens: Rechtermuisknop werkt dan ook niet meer en soms werkt de taakbalk wel maar andere programma's niet meer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je hier al eens gekeken?
En eventueel om hulp gevraagd! http://forums.linuxmint.com/viewforum.php?f=67&sid=ad7271e22899f70d73451ed6d53f72aa

Antwoorden (1)

Kijk of je wat kunt vinden in /var/log/messages of /var/log/syslog. Je kunt ook naar de console output kijken via de commanline met het commando: dmesg
Indien je wat vindt voeg dat dan toe aan je vraag. Je probleem en omschrijving is te algemeen om daar zo wat van te kunnen zeggen.