Hoe kan ik van windows xp terug naar windows 98(upgrade ongedaan maken)? Windows xp en 98 staan niet in de lijst "alle programma's".

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik heb windows xp op de computer gezet met een cd + registratie code

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan eens een nieuwe computer te kopen. En kies dan voor voor Windows 7. Ik ben blij dat ik die ellenda met windows 98 allemaal niet meer heb.

Antwoorden (1)

Je zult dan Windows 98 moeten installeren op je computer. Van Windows 98 kan je niet 'zomaar' upgraden naar Windows XP, daarvoor moet je namelijk het hele besturingssysteem opnieuw installeren.

Een besturingssysteem is en werkt anders dan een normaal programma en je kan het dan ook niet als zijnde een programma vinden in de lijst 'Alle programma's'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe moet je windows 98 installeren? Dan moet windows xp er alsnog af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt.
Je zult waarschijnlijk eerst de harde schijf moeten formatteren want windows XP staat meestal op een ntfs partitie, terwijl '98 alleen fat ondersteunt.
Overigens is het met enig geknutsel wel mogelijk om zowel '98 als XP op dezelfde computer te hebben (dual boot)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb windows 98 nooit verwijderd, alleen een upgrade naar windows xp gedaan. Ik heb nog een computer waar 2 keer xp opstaat. Dus het kan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb sinds kort een nieuwe pc met windows 7...Veel fijner dan xp..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat sowieso Platje. :P Ik vind mijn Win7 ook echt heerlijk :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben ook windows 7. Maar ik vindt windows 98 gewoon interessanter. Ik heb trouwens de upgrade niet gedaan maar de vorige eigenaar. Die weet zeker dat hij windows 98 niet verwijderd heeft. (anders had ik het natuurlijk nooit gedaan!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 98, is echt niet meer werkbaar. Was het nooit eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een (ongeveer) 12 jaar oude Compaq laptop waar 98 op draait. Daarop draait geen internet, word, netwerk of wat dan ook anders, maar alleen maar Win98 en een paar spelletjes. Het werkt heerlijk om die oude spelletjes op te kunnen spelen (die het niet meer doen op Win7), maar voor dagelijks gebruik is het eigenlijk niet meer te doen. :)