Windows 7 (64 bit) wordt steeds trager. CCleaner en defragmentatieprogramma's helpen niet meer... Wat nu?

Ik heb dus gebruikt:
- CCleaner
- JkDefrag en MyDefrag (ongeveer hetzelfde)
- AutoRuns om enkele 'autoruns' uit te schakelen
- Malwarebytes om op rommel te scannen maar die vond ook niets

Ik heb ruim voldoende geheugen (4GB, gemiddeld 1,6GB in gebruik bij licht gebruik van laptop). Laptop wordt niet onwijs warm ofzo.

Tijdens starten duurt het al lang en afsluiten lukt vaak niet eens (tenzij ik het forceer met 'shutdown -s -f -t 1').

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Klinkt mij als een proces welke structureel hangt. Indexing service is berucht wat betreft vertragingen. Hoeveel ruimte heb je trouwens nog op de HD? Minder dan 30% leeg zo ervaar ik zelf en je installatie wordt echt trager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik vermoed dat je door al die scan gewoon iets teveel hebt weggegooid
een lekkere verse install zal wonderen doen
capthavoc
13 jaar geleden
hierboven staat het goeie antwoord met een verkeerde uitleg:
een lekkere verse install zal wonderen doen

Sinds windows bestaat, bestaat dit probleem.
Na een tijdje wordt windows steeds trager. Als die proggies helpen een beetje maar uiteindelijk helpt alleen een verse install.
Of een nieuwe laptop lopen, dat doen de meeste..

oja: je virusscanners helemaal uitzetten wil ook nog wel eens helpen.

Toegevoegd na 54 seconden:
Als = Al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook naar systeemherstel gaan. En een datum kiezen van toen de labtop het wel goed deed.Verder kan je ook schijfopruiming gebruiken.Die haalt ook veel overbodige bestanden weg.En Defragmenteren.Maak eerst een analyse en de pc geeft vanzelf aan of het nodig is of niet. En als echt niets meer helpt dan alles wissen en windows opnieuw installeren met de systeemherstel of recovery cd
Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon opnieuw installeren of herstellen met een cdrom van Windows 7. Dat moet je sowieso om een bepaalde tijd doen, want je computer wordt sowieso met de tijd mee langzamer. Ik doe het meestal om het half jaar. En als je dit doet, vergeet dan niet een back-up te maken van belangrijke bestanden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spybot, downloaden van download.com. Is gratis. Erg aan te raden voor slome computers. 3

Verwijderd mallware.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de opmerking over te weinig ruimte op de C: het meeste hout snijdt. Draai zelf 7 op een laptop sinds april, en op de desktop sinds november, en beide zijn nog steeds net zo snel ( of als je wilt langzaam) als toen, maar op beide een royale C: partitie aangehouden (±50Gb). Ze starten op in ±50 seconden, wel heb ik op de laptop af een toe een melding dat er nog een actief iets is als ik wil afsluiten, maar dat is een fake melding, binnen een seconde of 5-6 gaat ie toch netjes uit.
Pas ook op met de updates, je hebt ze vaak niet allemaal nodig (ik gebruik Firefox, MS wil toch altijd de updates voor IE erdoor drukken, en die voor win media player) Beter handmatig doen, en kijken wat je binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook een programma proberen als bijvoorbeeld,tune up utileties proberen,die doet alles voor je