Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om op één pc,Opera en Internet explorer los van elkaar te gebruiken?

Wil graag Opera proberen maar zonder I.E. eraf te gooien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
794

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dit kan. Je kan zoveel browsers als je zelf wilt op je PC hebben alleen je kan er maar eentje als standaard browser hebben (bv. als je via MSN op een link klikt word de link geopend in je standaardbrowser).

Probeer ook eens Firefox en Chrome. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor geen probleem. Het enige wat je zou kunnen verwachten is dat je de vraag krijgt dat die browser niet je standaardbrowser is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb explorer, chrome, firefox en safari.
Geen probleem, alleen moet je wel 1 standaardbrowser kiezen.
Internet explorer staat standaard op een windows computer die moet je niet verwijderen, dan zullen ander programmas niet goed werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad, voor Windows Update bijvoorbeeld, als je dat via de site wil laten doen, moet je Internet Explorer gebruiken.
En ik krijg het op mijn pc niet voor elkaar om Hotmail te openen via Firefox, dus dat doe ik via IE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder windows 7 kun je IE wel uitschakelen, en de updates komen daar wel binnen onder FF
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitschakelen is iets anders dan verwijderen
Ik gebruik IE7, FireFox en Chrome. En dan zou ik daar Opera nog naast kunnen installeren als ik dat graag wou. En ik gebruik ze allemaal even graag, door elkaar heen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt ze inderdaad los van elkaar gebruiken. Bij installatie kan er gevraagd worden of gegevens van je andere browser geïmporteerd mogen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeker mogelijk. Zoals eerder gezegd je moet wel 1 standaardbrowser kiezen en verder heeft het natuurlijk wel invloed op je schijfruimte. Dus wanneer de schijf te vol wordt is het wel aan te raden tussen 1 van de 2 te kiezen. Maar toch het is wel mogelijk verschillende browsers naast elkaar te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Het leuke van Opera is dat je dat beter naar je eigen hand kunt zetten - ook beter dan Firefox.

Op mijn PC staan 4 of 5 browsers, en ik gebruik alleen iets anders dan Opera als een site 't echt niet doet onder Opera bijvoorbeeld. Dat komt nog wel eens een keer voor, omdat veel websitemakers ALLEEN de boel onder Internet Explorer testen (dit terwijl die nogal slecht scoort op open-standaarden tests). En dat is niet slim, want IE is de onveiligste browser. Verder is IE erg moeilijk aan te passen aan de eigen wensen. Om die twee redenen is IE totaal oninteressant voor mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding