Mijn muispad doet het niet meer, wat kan er aan de hand zijn en hoe moet ik het oplossen?

Als ik mijn vinger over het muispad beweeg beweegt het wijzertje op de computer niet meer. wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Op de meeste laptops is een van de extra functies het in en uitschakelen van de muispad. Zodat je hem kunt uitschakelen als je een losse muis gebruikt.
Dat werkt met de toets voor extra functies in combinatie met een cijfertoetsen. Zoals bv ook inschakelen extra monitor. Zoek bovenaan het toetsenbord eens naar een toets met een blauwe of groene tekentje dat de mousepad kan zijn en druk de toets voor extra functies samen met die toets. De toets voor extra functies zit naast de Alt of Ctrl toets.

Is nog niet zo makkelijk uit te leggen, ik hoop dat je het snapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bleek uiteindelijk dat inderdaad dit het geval was.
Bedankt voor het antwoord en de oplossing!

Andere antwoorden (5)

Ik wet niet of je het over een laptop hebt, zoja: je kunt proberen de accu even uit de laptop te halen, even wachten en terugdoen. Dat wil ook wel eens werken.

Je zou ook kunnen proberen de driver van de touchpad opnieuw te installeren, als de software op een of andere manier beschadigd is werkt de touchpad niet meer.

Als dit allemaal niet werkt zou ik de fabrikant even om hulp vragen, de kans dat het touchpad dan defect is is best aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een computermuis kopen is ook een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herinstalleer je Windows. Misschien ligt het aan een conflicterend driver. En anders contact opnemen met klantenservice van je laptopmerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien (ik spreek uit ervaring) heb je in een onbewuste beweging je touchpad uitgezet. Ik heb zelf zo'n knop en het is mij wel eens gebeurd. Als dit het niet is zou ik contact opnemen met de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het simpelst en waarschijnlijk goedkoopst is een nieuwe USB-muis kopen. Die pads zijn bijna niet te repareren als ze stuk zijn.

Als een specialist alleen maar kijkt brengt hij je al een bedrag in rekening dat die van een nieuwe muis benadert