Wat is het beste besturingssysteem voor schoolwerk?

Hallo allemaal,

Binnenkort begin ik aan mijn opleiding International Business Studies. Nu moet ik elke dag een laptop meenemen naar school om opdrachten uit te typen.

Nu is mijn vraag: welk besturingssysteem is het best voor het volgende:

- Intensief gebruik van Word en Powerpoint
- Snel opslaan van bestanden
- Af en toe een muziekje erbij!
- Snel ontwaken uit slaapstand

Ik twijfel tussen Windows XP en Windows 7. Ik heb beide in bezit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Windows 7. Windows XP wordt niet meer ondersteund door microsoft, en eventuele security updates zullen snel verouderen. Windows 7 wordt wel ondersteund en zal dus gepatched worden waar nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows 7, is verweg de beste keuze, temeer daar je daarop XP nog virtueel kan draaien voor noodgevallen.

Toegevoegd na 18 uur:
Hou er overigens rekening mee dat volgend jaar of het jaar erop de opvolger van windows 7 al wordt gelanceerd (128bits). Dus kijk of de investering verantwoord is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows 7, want Windows xp begint te verouderen, geen vernieuwde updates meer. Later ga je MS office 2010 gebruiken in plaats van 2003 of 2007 en dit is beter bij Windows Seven, daar hebben ze de windows 2010 het meest op getest. Windows Seven heeft een betere Security dan xp (firewall en derden) en is rapper dan Windows Vista.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je beiden hebt, neem ik aan dat je beiden ook kent, en is deze vraag eigenlijk niet nodig, want 7 is tien jaar jonger al xp, en dus duidelijk meer toekomst gericht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Linux. Dit is gratis, stabiel, niet vatbaar voor virussen en je kan behoorlijk veel naar je eigen hand zetten en smaak inrichten. Verschrikkelijk leerzaam en het vergroot je kansen straks op de arbeidsmarkt, want er zijn te weinig mensen met Linux kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste windows xp dan, Of windows 7, Windows Vista zou ik afraden, Let wel op dat als je Xp gebruikt dat Service pack 1 en 2 niet meer worden ondersteund, Je moet wel Service pack 3 hebben daar worden nog wel updates voor uitgebracht.