Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom plaatst mijn videocamera de bestanden in de map DCM in het formaat mp4?

Ik snap niet goed wat er fout is of hoe ik dat moet oplossen. Wanneer ik film met de camera op mijn smartphone en dan verbind met de pc om het filmpje te bekijken, moet je eerst DCM openen en zo verder. Foto's zijn zichtbaar, maar de video's van de telefoon zijn steeds in mp4-formaat, en deze kunnen niet worden bekeken in de media player. Ik denk ook dat de computer geen mp4 ondersteunt. Graag een oplossing voor dummies

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Wanneer je een video maakt op je smartphone en het als mp4 opslaat, is dat meestal totaal normaal. MP4 is een veelgebruikt videoformaat dat op de meeste apparaten en mediaspelers zou moeten werken.

Als je problemen hebt met het afspelen van die mp4-bestanden op je pc, kan het zijn dat je media player niet de juiste codecs heeft. Probeer eens een andere mediaspeler, zoals VLC Media Player; die ondersteunt bijna alle formaten.

Zorg ook dat je de nieuwste versie van je software hebt. Soms kunnen oudere versies problemen geven bij het afspelen van bestanden. Als je behulpzaam wilt beginnen, kun je controleren of er updates zijn voor je video player of Windows.

Wie kan nog meer tips geven voor het afspelen van mp4-bestanden, of heeft iemand een andere oplossing geprobeerd? Deel je ervaringen!
(Lees meer...)
een uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing