Hoeveel videogeheugen kan mijn computer maximaal gebruiken?

Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU

6 maanden geleden
TurfGraver
6 maanden geleden
Welke i7 processor?
https://www.intel.com/content/www/us/en/products/details/processors/core/i7/products.html
wijwetenalles
6 maanden geleden
kan je jouw gegevens niet gewoon kopiëren en opzoeken?
BonBonvanJohn
6 maanden geleden
hangt er van af. Als je computer voorzien is van alleen een losse (dedicated) videochip met eigen geheugen ben je gebonden aan dit geheugen. Echter, als je computer ook een gedeelde videochip (shared) heeft, dan is er ook systeemgeheugen toegewezen aan het videogeheugen. In principe mag je dedicated en shared geheugen bij elkaar optellen om tot het totale geheugen te komen.
Je kunt met shared geheugen ook meer geheugen toewijzen. Maar dit snoept wel van je systeemgeheugen. Dit extra toegewezen geheugen zou dan niet meer beschikbaar zijn voor het systeem of andere software. Ook is het een mythe om te denken dat het verhogen van het videogeheugen ten goede komt aan de prestaties van de computer. Shared videogeheugen is sterk afhankelijk van de processor en bijbehorende aanspreektijd oftewel snelheid van je processor. m.a.w. het shared videogeheugen ophogen zonder upgrade van de processor is zinloos.

Geef als eerste antwoord