Hoe komt het dat mijn SSD een boot error geeft?

Hallo

Ik heb een Acer Aspire desktop. De HDD draait op Windows 10 zonder problemen. Ik heb een SSD geïnstalleerd (voeding en SATA cable) en via een bootable stick (en de windows mediacreation tool op een andere pc) heb ik Windows 10 op de SSD kunnen zetten.

Als ik wil booten op de SSD krijg ik direct de error: no bootable disk found or disk has failed.

Ik kan de SSD wel terugvinden in de BIOS, boot order en Windows Verkenner (als ik opstart met de HDD). Ik zie via Verkenner dat er effectief Windows(bestanden) op staan.

Ik heb dan toch maar een nieuwe SSD gekocht, maar het probleem blijft dezelfde.

Ik heb de HDD losgekoppeld, zodat hij enkel maar de SSD kan nemen, maar ook dit helpt niet.

Wat zie ik hier over het hoofd?
Ik kan me vaag herinneren dat er ooit een SSD heeft ingezeten, maar nu lukt het me niet meer om dit geconfigureerd te krijgen, want ik stoot telkens op die error.

Alvast bedankt!

2 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De bedoeling is dat je een USB stick prepareert met de MediaCreation tool, en dat je daarvan opstart, en tijdens de setup kun je dan de SSD als doel aanwijzen en eventueel indelen, en nadat je de hele setup hebt doorlopen(inclusief een aantal keer herstarten) dan pas zal Windows van je SSD opstarten zonder boot fouten.
2 jaar geleden
weeter
2 jaar geleden
Hallo Dat is ook zo gebeurd. De pc is opgestart op de stick, de setup is doorlopen en de SSD is gekozen als doelmap. Maar toch krijg ik die booterror.
Ik heb al meerdere keren proberen te herstarten.