Wat is het verschil tussen pc en Mac?

Het besturingssysteem, dat weet ik, maar werkt een mac hetzelfde als pc zoals bv voor files opslaan, met mapjes enzo, is windows 7 nodig of heeft het zijn eigen programma's? Welke browser heeft mac, is die ook altijd aan het updaten? Gebruikt mac ook adobe enz, is er ook een virusscanprogramma nodig? Heb je ook een configuratiescherm enz... Wordt die na een tijd ook trager zoals pc en begint die dan ook vanalles te installeren? Nog veel vragen hoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een mac heeft zijn eigen software en OS, geen windows maar allemaal apple software, voor de info wacht even de verdere antwoorden af, er zijn hier genoeg apple gebruikers die daar veel meer over kunnen vertellen denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil tussen Mac en Windows (ik neem aan dat je dat bedoeld) is als eerste de GUI (eenvoudig gezegd het uiterlijk). Verder werkt het bestanden opslaan en het werken met mapjes vrijwel gelijk. Je hebt wel een andere versie van een programma nodig voor je mac. Het kan dus zijn dat bepaalde programma's niet voor mac beschikbaar zijn.

De browser van Mac OS X kan je net als bij Windows veranderen. Diverse alternatieven van de standaardbrowser zijn Opera, Firefox en Chrome.

Over het updaten; voor programma's van Apple kan je instellen of je dagelijks, wekelijks of maandelijks naar updates zoekt. Verder kan je per programma instellen of het zelf naar updates mag zoeken.

Mac gebruikt Adobe, je hebt de CS-pakketten en natuurlijk Flash, dit werkt allemaal.

Een antivirusprogramma kan, maar heb ik niet. Het aantal virussen in vergelijking met Windows is daarvoor voor mij nog te laag.

Configuratiescherm is er ook alleen ziet het er, net als het hele systeem, net iets anders uit.

Daarnaast wordt een mac minder traag dan een Windows.

Als je verder nog vragen hebt moet je maar reageren.