waarom kan ik windows 8 niet installeren?

als ik windows 8 wil installeren dan wil ik mijn instellingen en persoonlijke mappen overnemen dan draait windows 8 de installatie weer terug naar windows 7
hoe zou dit komen ?

Toegevoegd na 6 dagen:
zou het misschien aan mijn bios liggen

Toegevoegd na 6 dagen:
Windows8-UpgradeAssistant gedaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou kunnen zijn dat je een engelse versie van windows 7 hebt en jou windows 8 installatie dvd een nederlandse versie is.

Of juist andersom 'windows 7' nederlands en 'windows 8' engels.

In deze geval kan je geen upgrade uitvoeren en zul je een backup moeten maken, alvorens je een clean install zal gaan uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je de windows 8 upgrade assistent uitvoeren. Deze zal dan de mogelijke oorzaak kunnen aangeven. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8 Zou je ook iets meer details kunnen geven over wat er precies gebeurt bij de upgrade. - start je de windows 8 installatie tijdens opstarten?
- start je de windows 8 installatie via windows 7?
- geeft de installatie enige meldingen voordat het stopt? Ik zal dan proberen jouw probleem na te bootsen, om een mogelijke oplossing te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je de WIndows 8 upgrade assistent uitvoeren. Deze geeft aan wat niet compatibel is. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw laptop processor ondersteunt helaas de NX instructie set niet. Dit is een vereiste van windows 8 en dat is de reden waardoor jij de upgrade niet kan uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kijk wel even of dit te omzeilen valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor merk en type laptop/computer heb jij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie de onderstaande link om PX/DEP in te schakelen in de bios.
Als de inschakel optie niet te zien is in de bios, dan zal er bios update uitgevoerd moeten worden. http://helpdeskgeek.com/windows-8/fix-your-pcs-cpu-isnt-compatible-with-windows-8-error/ Ik moet voor alle zekerheid wel weten of jouw processor de NX/DEP instructie ondersteunt. Als je even je merk en type laptop/computer kan vermelden dan kijk ik het even na voor jouw nou. Mocht jouw processor dit niet ondersteunen dan moet ik je helaas het slechte nieuws brengen. Een nieuwe processor zou het probleem dan moeten verhelpen.

Andere antwoorden (1)

Deze vraag is moeilijk te beantwoorden. Heb je geen foutmelding o.i.d.? Dat maakt het antwoord makkelijker.

Controleer of je de juiste versie installeert (32 of 64 bits)
Is je Windows 7 33 bits, dan moet Windows 8 ook 32 bits zijn. Andersom geldt hetzelfde (64 -> 64bit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een upgrade of een volledige licentie?