Mijn laptop had standaard Windows 7 erop staan. Maar als ik Windows 8 erop installeer, kan ik dan ooit terug naar 7 (zonder CD)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe is je windows 8 een update van je windows 7 licentie
Als je windows 7 op je laptop had en geen cd dan zit er vast een herstel partitie op ?
van deze moet je zelf een recovery set branden
en dat zou ik onder elke omstandigeheden eerst doen

Je moet de laptop opstarten met een bepaalde toetsencombi, welke dat is staat vast wel in de handleiding of op de site van de fabrikant en daar het herstel dvd set branden, of hoe het ook maar heet, starten.

Of,.... er is in je lijst van programma een special programma van de fabrikant
heb je bijvoorbeeld een ASUS dat het het vast ASUS recoverburn of zoiets ???

let op de termen factory default of als het nederlands is Fabrieksinstellingen en recovery set
lees het goed door !!!

Deze maakt een herstel dvd set van je herstel partitie en verwijderd zichzelf daarna vanzelf
je mag officieel ook maar 1 herstel dvd set maken
dus gebruik dvd van een goed merk ene stuk of 3 denk ik
maar doe dat AUB eerst voordat je windows 8 er op zet

ik weet niet zeker of je terug kunt naar windows 7 als je windows 8 er op hebt gezet want in feite is die windows 8 een upgrade je windows 7 licentie wordt dan omgezet in een windows 8 licentie

dus denk goed na voordat je het doet
je kan de preview release wel proberen ik weet even niet of deze nadat windows 8 officieel is uitgekomen nog werkt maar hij wordt nog aangeboden.
bedenk wel dat ook het installeren van deze preview windows 7 verwijderd maar het werkt wle een tijdlang nog
maar als je de herstel set hebt is dat geen probleem
bovendien is dat een backup van de backup dus de herstelpartitie is er dan ook nog maar deze is wel gevoeliger dan een dvd set verwijder je die per ongeluk dan ben je het haasje
dus brandt deze altijd voordat je begint !!!

de info die ik er verder over vindt is wat onduidelijk in jouw situatie ik vond wel dat het mogelijk is voor nieuwe pc waar windows 8 al op is geinstalleerd
maar of dat geldig is voor jouw versie is mij niet duidelijk genoeg.
voor zover ik dat begrijp is het alleen mogelijk met windows 7 proffesional dus niet met bv een windows home premium
dus wees voorzichtig !
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om een Toshiba Laptop

Andere antwoorden (1)

Ja dat zou u kunnen doen doormiddel van een 2e besturingssysteem er op te zetten dit kan met virtualbox vmware of Google maar even windows 8 bootcamp!
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je Windows 8 over Windows 7 installeert? Hij komt immers met Windows 7 uit de fabriek.