Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het verstandig om windows 7 op het internet te kopen?

Ik heb op Marktplaats verschillende advertentie gezien waar je windows 7 voor (€40,00,€ 18,00 etc.)ze vertellen er allemaal bij dat het legale versies zijn,is dit vertrouwd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
720
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zou windows gewoon legaal kopen als ik jou was. Het is niet alsof ik anti gekraakt ben. Maar het scheelt gewoon zo veel geouwehoer. Daar ben ik inmiddels wel achter :-) Ik zeg dit uit eigen ervaring, niet omdat ik wil dat je veel geld uitgeeft. (ik heb zelf office nog steeds illegaal)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijken mij ook gekraakte versie. Op internet zijn deze gewoon te vinden (uch). Bij installatie wordt er niet om een key gevraagd en na installatie wordt aangegeven dat Windows gevalideerd is (maar dus niet legaal). Updates installeren gaat ook zonder problemen.

Hierbij moet ik wel toevoegen dat bepaalde virusscanners onraad ruiken, waarna Windows vervolgens wel aangeeft dat de installatie niet legitiem is. Het is dan waarschijnlijk geen virus wat wordt herkend, maar een zogenaamde false-positive. Gek genoeg heeft Security Essentials (Microsoft) hier geen moeite mee... Daarom wordt denk ik als virusscanner in de advertentie dit programma aangeraden.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt bij elke legale Windows een certificaat met key erop meegeleverd. Dit komt echter niet in de advertentie naar voren.

Kortom; niet vertrouwen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee helaas zijn deze niet legaal voor deze prijzen, het zijn gekraakte versies...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hatstikke bedankt voor het antwoord,en zo snel,ik vond het ook niet vertrouwd.
Ik zou het niet doen. Je mag 1 zo'n cdtje maar op een paar computers gebruiken, en misschien is die al wel op een aantal computers gezet en kan het programma niet meer op uw computer gezet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding