Kan iets zoals skynet (uit de terminator) echt gebeuren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoogst onwaarschijnlijk, lees 'Spiegel van de ziel' van Douglas Hofstadter en Daniel Bennet voor meer inzicht.

Antwoorden (1)

Dat weten we niet. Er komt een moment dat computers slimmer worden dan mensen. Dan komt we ook een moment dat ze weten te ontsnappen aan de door de mens opgelegde regels. Wat er dan gebeurt.... who knows....
Terminator achtige toestanden (als in: haat tegen de mens) verwacht ik niet. Computers zullen opgevoed worden met regels die ons moeten beschermen.
Maar dat computers op basis van die regels besluiten nemen "voor ons eigen bestwil" dat zou best kunnen. En wanneer iets voor eigen bestwil is, dan weet je zeker dat je het niet leuk gaat vinden.

Mar voorlopig zijn wij nog de baas. :-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thx voor het antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar er is geen haat naar de mens in The Terminator maar skynet ziet mens aan als een bedreiging voor zichzelf
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Het resultaat is hetzelfde :-)