Is het mogelijk als je windows 7 32bit hebt gekocht, later 64 bit te installeren?

Ik heb bij mijn computer windows 7 32 bit gekregen. Ik heb op internet gekeken en volgens de site van intel zou ik ook 64 bit kunnen. Is het mogelijk om met dezelfde dvd 64 bit te installeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

nee, als het alleen maar een 32bit installatie dvd is niet.
als het een combinatie dvd is dan wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval is een update mogelijk mits je een 64 bits schijf hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
64-bit is alleen mogelijk als je meer dan 3gb aan werkgeheugen in je computer hebt zitten (dus bijv. 4gb want dat is meer dan 3 gb). Als dat het geval is, kun je rustig 64-bit installeren. Als u een 32-bit computer heeft en 4gb of meer aanboord heeft, dat merkt Windows dit op als 3gb omdat 32-bit met maar maximaal 3gb overweg kan. Ik raad je aan om je computer leeg te maken en een schone installatie te starten. Het voordeel van 64-bit is dat ze ook met 32-bit programma's overweg kunnen. Andersom is niet mogelijk. Hardware is meestal een probleem. Want hardware kan meestal maar met een van de twee (32 of 64-bit) overweg. Dus hardware kan een probleem zijn als je 64-bit wilt gebruiken. Maar dit hoeft niet zo te zijn. Ik adviseer om gewoon 64-bit te installeren en als de hardware een probleem word, dat je gewoon 32-bit moet blijven gebruiken of andere hardware of een nieuwe pc aanschaft.