Computer loops vast, en reageerd nergens meer op, hoe kan ik dat oplossen?

Hallo, ik ben net (4 maanden) een nieuwe PC gekocht specs:

-Proc: AMD A8-7600 Radeon R7
-RAM: 8,00GB (6,96) beschikbaar)
-Type systeem: 64-bits, x64-processor
-Windows 10
-Behuizing: Sharkoon VG4-W
-Twee LED schermen

Ik zit met het spelletje 'Minecraft', en Youtube de computer te runnen. Maar ik zie dat dat niet lukt. Ik heb al veel dingen verweirderd, or uitgeschakeld in Taakbeheer, oh andere programma's.
Als ik een andere game, ietsje groter dan Minecraft speelt, crash m'n computer gelijk bij het laad-scherm al. Ik kan geen CTRL-ALT-DEL doen, of andere dingen. Ik moet het uitzetten via de knop op de PC, en dan lang ingedrukt vasthouden.

Als de computer crashed dan loopt het scherm vast, en gaat opeens uit na 2 - 4 minuten. De laatste keer was ik een video aan het kijken toen de computer vast liep, dit was de eerste keer dat het geluid wel doorging, maar het beeld liep vast.

Kan iemand mij alstublieft helpen met dit probleem, ik ergen mij heel erg voor dit.

~Marijn Bekker

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Test al je afzonderlijke componenten met bijvoorbeeld software van Sisoft Sandra, hiermee kom je snel achter de oorzaak van je crashes. Begin met een stresstest van je GFX kaart(zie URL Unigine) daarna CPU of het RAM. Heb je een ASUS board? Want dan kun je met AI Suite3 de temp in de gaten houden van je board, en met CPU-Z en GPU-Z houd je de temp en usage in de gaten van de CPU en GPU en kijk je dat nergens een grens overschreden wordt. Een hele mooie benchmark voor de GFX kaart is van Unigine: https://unigine.com/en/products/benchmarks

Antwoorden (1)

Heb je wel een video kaart? Als dat niet zo is draait je pc op de geintregeerde 'video kaart' die zit ingebouwd bij je processor. Als ik naar de foto kijkt lijkt het van niet. Omdat de ingebouwde video kaart vrij weinig geheugen heeft, kan die vrij weinig aan. Daardoor kan je pc als vrij snel bij simpele games vastlopen