Is 4gb ram genoeg voor een spigot server met ongeveer 5 plugins?

ik heb laatst een spigot server gemaakt voor mijn vrienden en ikzelf natuurlijk (8 vrienden) en ik run deze server op mijn macbook air 13 inch
alleen ik weet niet of dit nou zo goed is voor mijn macbook (hij maakt dan ook ontzettend veel herrie) nu heb ik een goede pc gevonden die ik 24/7 aan wil laten staan (hier de naam van de pc: Lenovo Thinkcentre M58 met 4gb RAM
en een Intel Core2Duo E8400 processor (weet niet precies wat dat is)
kan ik daarop een spigot server runnen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

4Gb ram is voor het serverdeel ruim voldoende. Het enige dat de server moet doen is wat muisbewegingen opvangen en terugsturen. Dat kun je nog per postduif oversturen, zo weinig is dat.
Dat je notebook zoveel lawaai maakt is omdat het spel er op draait. Dat vreet energie, die in warmte wordt omgezet.
Verder maakt het niet uit of je notebook een uur aanstaat (hij is dan op bedrijfstemperatuur) of 24/7.
Maar aan de 4Gb zal het niet liggen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heel erg bedankt voor je snelle reactie. is het trouwens slecht voor mijn macbook om daarop een server te runnen en minecraft tegelijk te spelen. en wat gebeurd er als je ram out of memory raakt
Reddie
7 jaar geleden
Als je geheugen te vol raakt worden er delen naar het wisselbestand geschreven. Is dat te klein, dan wordt het vergroot (windows zal dat melden), maar alles gaat gewoon door.
Maar als je geheugen echt te klein is (wat ik niet verwacht), dan zal telkens een ander deel naar het wisselbestand worden geschreven, en een ander deel weer worden ingelezen. Dat werkt wel vertragend.
Overigens heeft zo'n server bijna geen geheugen nodig.
Ook tijd heeft een server nauwelijks nodig.
Die werkt echt op zijn sloffen.
Het enige dat heel veel tijd slurpt is beeldopbouw. Ook bij het afspelen van filmpjes.
Reddie
7 jaar geleden
Ter informatie, ik heb zelf een serverprogramma geschreven. De .exe file beslaat 76 KILO byte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de reacties op mijn vraag.
Ik weet nu genoeg over de server en natuurlijk over de PC.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Om je geheugen te beschermen zal Windows je programma gewoon automatisch afsluiten emmer een melding: "onvoeldoende geheugen beschikbaar." En verder zal hij niet doen. Maar dat is wel ene indicatie dat je misschien iets meer RAM geheugen nodig hebt. Zolang er niks gebeurd is het prima. Als je rechtermuis knop op taakbalk klikt en vervolgens op taalbeheer klikt en dan naar apparaten (even vergeten wat de officiële naam is) en dan naar het grafiekje van RAM geheugen kijkt, zal je zien hoeveel procent van je 4GB nog bruikbaar is en hoeveel al in gebruik is.