Waarom kan ik geen 64 bit windows installeren?

Hallo,

Laats wilde ik windows 8 64 bit installeren maar mijn computer gaf aan dat dit niet mogelijk was.
Nu heb ik mijn computer onderdelen opgezocht op google en blijkt dat mijn computer dit blijkbaar wel kan.
Waarom kan ik geen 64 bit windows installeren?

Alvast bedankt

Toegevoegd na 48 seconden:
Hieronder alle onderdelen van mijn computer

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ah, nu kijk ik pas goed.
Waarschijnlijk wil je een upgrade doen. Nu staat er windows 10 op, de 32 bit versie.

Ik weet niet zeker of je van windows 10 naar windows 8 kan "upgraden". Wat ik wel weet, is dat als dit niet kan van 32 bit naar 64 bit. Ik denk dat daar je probleem ligt.

Als je nu een bootable windows 8 hebt, kan je opstarten vanaf CD/USB/whatever, een format uitvoeren en je windows er opnieuw opzetten.

Bedenk wel dat je dan alle gegevens kwijt bent op die schijf! Met een up- of downgrade is dat niet zo, maar dan kan je niet naar 64 bit toe.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik had hetzelfde probleem van xp naar windows 7. Lukte me ook niet in 64 bit.

Backup gemaakt, volledig schone installatie en nu draait het wel op 64 bit.
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
@MarkHilbolling
Wel een goede backup maken indien nodig!
Thecis
8 jaar geleden
@MarkHilbolling
En je hebt de volgende stappen genomen?
- Computer opstarten
- Booten met windows 8
- volledige (of quick format) van je systeem
- Windows 8 installeren? Dan zou het gewoon moeten werken. Als windows 10 draait, zou windows 8 zeker moeten werken.