Mijn computergeluid doet raar! HELP

Mijn computer geeft aan dat er geluid is maar ik hoor niks ! Graag een simpele uitleg voor dit 12jarige meisje !

groetjes,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

1. Je speakers staan uit -> aanzetten.
2. Je kabeltje is los -> vastmaken.
3. Je speakers zijn kapot -> nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je geluidskaart kan kapot zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat het geluid uit staat of op niveau nul. Op de meeste computers staat rechtsonderaan op de werkbalk een luidsprekertje. Als je daarop klikt kan je zien of hij uitstaat door een rood rondje met een schuine streep. Als je daar op klikt gaat ie aan. En je kan zien waar het schuifje staat en dat verder naar boven zetten.
13 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld bij windows media player wel die uitslag balkjes ziet dan is er met je geluid nix aan de hand
maar wordt het geluid misschien via de verkeerde poort gestuurd.
kijk eens bij dat geluidsicoontje in je taakbalk
of er zoiets staat als windows default sound
waarschijnlijk is dat niet goed
het schuifje kan omhoog als die goed staat dan
wordt je geluid naar de verkeerd geluidkaart gestuurd
het kan handig zijn even je stekkertje de groene even uit de pc te halen en weer terug te steken.
en misschien moet je dan even die als standaard instellen
Het is nogal wat instel werk dus eenvoudiger vertellen
lukt niet zo goed denk ik
maar gewoon blijven proberen
capthavoc