mijn broer zegt dat als je f10 indrukt (terug naar fabrieksinstellingen), windows opnieuw moet installeren, is dat zo? ik heb namelijk niet zo'n cd?

ik wil graag mijn laptop terug naar de fabrieksinstellingen, dit omdat mijn pc helemaal naar de *** is (kan niets meer downloaden + virussen), nu weet ik dat je dat moet doen met f10, maar mijn broer zegt dat je dan windows opnieuw moet installeren, en een paar collega's zeggen dat toen hun het deden het gewoon goed ging en geen cd nodig hadden. daarbij komt ook dat ik niet zo'n cd + code heb. wat is waar erover?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
F10 of F8 is veilige modus

Antwoorden (1)

het is waar, of niet.

Het hangt van het merk en type PC af. Veel PC's hebben een verborgen herstelpartities. Als je die gebruikt is je PC weer als nieuw (zoals hij uit de doos kwam...)
Maar sommige slimme fabrikanten zetten 'mijn documenten' op een aparte partitie (d:) zodat je documenten niet gewist worden, met een beetje geluk.

Je zult in het boekje, of op de website van de fabrikant, moeten kijken hoe het bij jouw PC geregeld is.