SSD schijf gekocht, Windows XP installeren.

ik heb Windows XP uiteraard een backup gemaakt.
huidige schijf in C: en D: verdeeld.
nieuwe schijf wordt automatisch F: (E: is DVD speler)
restore van C: op F: gedaan, werkt niet.
nieuwe Windows op F: geinstalleerd, schijf actief gemaakt en warempel het werkt.
nadat ik de driveletters had aangepast, (D: moet nog steeds dataschijf zijn) krijg ik alleen maar blauwe schermen.
dan maar alles restoren en terug naar af, C: systeem, D: data en F: extra harddisk (de SSD schijf)
ik wil de SSD schijf als C: met Windows installeren.
eventueel opnieuw installeren, maar liever niet.
hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het beste werkt dit, door enkel de SSD-schijf in je computer te zetten en dan XP op de eerste partitie te installeren. Deze wordt dan automatisch drive C:\. Naar een andere partitie/schijf/letter te installeren en dat dan omzetten naar C:\ werkt (bijna) nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi omtic,
bedankt voor de tip, eigenlijk heel simpel, inderdaad het werkt!
ik heb XP op SSD en het werkt prima.
alleen nu nog even tijdelijk dual booten tussen windows oud en windows nieuw.
later als windows nieuw volledig is ingericht, kan windows oud verdwijnen.
nu wissel ik door om te 'stekkeren' dat is niet zo'n prettige manier van doen. maar Suluap's bewering dat XP niet op SSD draait is hiermee gelogenstraft. het werkt wel.(gelukkig) bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima, het werkt!
nu nog dual booten, zolang W-nieuw nog niet geheel is ingericht.
groeten, Dré

Andere antwoorden (1)

Lijkt me sowieso niet erg handig om XP op een SSD te zetten. Beter dan nog maar wat investeren en 7 op de ssd, want die is tenminste voorbereid om op een SSD schijf te draaien, XP niet.