Kan een ipod eigenlijk meer dingen dan een mp4?

voor een mp4 speler betaal je minder dan een ipod wat is dan beter aan een ipod?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn verschillende versies van de ipod ... welke bedoel je ? ipod nano
ipod schuffle
ipto touch ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag +1, ook ik zag/zie de logica van het prijsverschil niet

Antwoorden (6)

In principe kan hij niet meer, maar de kwaliteit van de Ipod is beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ipod is ook een mp4 speler(maar dan onder een andere naam). De kwaliteit van een ipod is meestal beter als een mp4 speler die bv. in de aanbieding ligt bij de aldi.

Maar een ipod kan niet veel meer als een mp4 speler. in beide gevallen is het bedoelt voor muziek/video's te luisteren/bekijken. Als ik me niet vergis zit op de laatste versie van een ipod nano zit een camera om foto's mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tijdje gelden zou ik zeggen nee,
maar nu zij er zo veel meer versie's van de Ipod, daarmee kun je bijvoorbeeld op internet, bellen, foto's maken enzo.
Hij is wel veel duurder, en die Ipod touch, Iphone en dat dingen hebben een achterkant die echt heel erg snel krassen krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af, je hebt verschillende ipods. De eerdere ipods konden niet heel veel meer dan een normale mp4.
Maar nu heb je bijvoorbeeld de ipod touch, je kan er er alles mee doen wat je op een normale mp4 kan doen + internetten, gamen, chatten etc. Dus het is bijna een PDA aan het worden. Dus ja, ipod's kunnen meer dan een normale mp4.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een hoop verschillende iPods. Je hebt de Shuffle, de Nano, de Classic en de Touch.
De iPod Shuffle is een heel eenvoudige mp3-speler zonder schermpje. De iPod Nano is een wat luxere speler met tegenwoordig een klein touchscreen.
De iPod Classic is al jaren vrijwel hetzelfde gebleven en heeft als belangrijkste feature dat hij een vrij grote opslagcapaciteit heeft (160GB). De iPod Touch is eigenlijk gewoon een iPhone waar je niet mee kunt bellen.

Dan nu het antwoord. Een iPod is doorgaans wel beter dan de meeste mp3/mp4 spelers. De iPod gaat qua opslagcapaciteit ook verder dan de meeste andere mp3/mp4 spelers. Meestal houden die op bij 1 á 2 GB. De iPod Nano is verkrijgbaar tot 16GB. De interface is (vind ik) ook fijner en zelfs als je een vrij uitgebreide muziekcollectie hebt kun je al je muziek er op kwijt.
Ook de accu gaat lekker lang mee, dat is wel fijn als je geen zin/tijd hebt om je mp3/mp4 niet de hele dag aan de stroom te hebben hangen.
Er zijn ook een hoop accessoires voor iPods te koop zoals beschermhoesjes enzo, dat is zeker een groot pluspunt.

Het is eigenlijk net wat je van je mp3/mp4 speler vraagt.
Op de iPod heb je een mooi helder scherm met een fijne interface. Zeker als je de Classic hebt, maar ook met andere modellen, kun je er een hoop muziek op kwijt en zelfs films, al zijn de schermpjes daar soms wel wat klein voor. De iPod die ik heb gaat al 3 jaar mee en nog geen problemen mee gehad. Ik gebruik hem bijna dagelijks en hij doet het nog prima.

Als je een mooie mp3/mp4 speler zoekt waar je een zooi muziek op kwijt kunt en die een tijd meegaat, moet je voor de iPod gaan. Als je niet zo heel veel muziek hebt en je wilt er vooral films op kijken, kijk dan nog even verder naar een speler die wat meer toegespitst is op films kijken (groter scherm bijv.)