Nee, dat kan geen kwaad.
Slijtage erdoor wordt niet meer of minder, want je gebruikt je PC gewoon. Als je niet aan het installeren was deed je er waarschijnlijk iets anders mee.
Minder slijtage krijg je alleen door je PC vaker ongebruikt te laten staan.

Het is wel heel gunstig om regelmatig je PC opnieuw op te tuigen, vanwege de zogenaamde "omgevallen bitjes" en eventuele virussen en malware waar de virusscanners e.d. niet zo snel een antwoord op hebben gehad.

Daarbij komt dat hoe vaker je een verse installatie op je PC zet, hoe meer handigheid je er in krijgt en hoe beter je voor je backUps en herstel CD's / DVD's gaat zorgen.

Al met al alleen maar voordelen voor zover ik zie.

Nou ja, 1 nadeel dan; de tijd die het kost om een verse installatie neer te zetten. Incl optuigen met eigen gewenste progs en er af gooien van ongewenste automatisch geinstalleerde progs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, maar ik zou het wel elke keer opnieuw grondig de harde schijf formatteren, dan weet je zeker dat er geen restjes van oude geinstalleerde os'sen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grondig is niet nodig, maar een schone installatie is beter dan over het huidige systeem installeren inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een min?
Door het voortdurend opnieuw installeren maak je intensief gebruik van je harde schijf, die hierdoor sneller kan (en waarschijnlijk zal) slijten.

Om deze reden raad ik het ook af de harde schijf telkens volledig te formatteren, zoals freekfluweel aanraad, maar te kiezen voor snel formatteren.

Voor het overige zal je PC er weinig onder lijden.
rose
12 jaar geleden
Kan inderdaad geen kwaad, de harde schijf in een windows pc wordt toch al telkens verschreven (vandaar de fragmentatie), het is alleen een tamelijk onzinnige operatie. Als je windows trager wordt, kun je ook gewoon de boel opschonen m.b.v. een programma als "tune-up utilities", en malware bytes en ccleaner te gebruiken, dat eens in de week of zo en je pc blijft vlug, en kost véél minder tijd dan een verse installatie