Hoe kan ik mijn PC weer Windows laten starten?

Als ik mijn PC opstart gaat hij gelijk naar de UEFI BIOS, windows 10 stond er al op. De PC is ongeveer één jaar oud en heeft dit nog nooit eerder gedaan.
Ik heb er wel een harde schijf diezelfde ochtend nog uitgehaald ( Deze harde schijf was later in de PC geplaatst en zou dus geen windows folders moeten hebben )

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

UEFI Shell is een boot optie als de computer niet van alle andere bootable apparaten zoals CD/DVD-ROM of USB sticks, of HD kan opstarten. Het is normaal gesproken een lijstje met prioriteit welk apparaat als eerste wordt aangesproken, UEFI en Netboot PXE staat vaak helemaal onderaan. In jouw geval is de computer het hele rijtje langsgegaan, kon niets vinden waarvan opgestart kon worden en is bij UEFI shell blijven steken voor invoer. N.B. Als je Netboot PXE en UEFI als bootable device uitschakelt zou je een melding zien dat er geen boot device is gevonden tijdens het opstarten. Toegevoegd na 1 uur: Check of je ergens in de BIOS de Windows Boot Manager bovenaan kunt zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100