Hoe achterhaal ik de oorzaak van het falen van de Anniversary Update van Windows 10?

Windows 10 vertelt me regelmatig dat ik de computer moet herstarten om een update te installeren. Het blijkt te gaan om de Anniversary Update (versie 1607; ik heb nu versie 1511). Het installeren van de update loopt echter elke keer mis. Ik ben nu op zoek naar de mogelijke oorzaken daarvan.

Wat gebeurt er:
- Ik moet mijn computer herstarten.
- Als ik dat doe, wordt de update voorbereid.
- De computer herstart.
- Windows vraagt mij welke toetsenbord-layout ik heb.
- Ik kies voor "US" (het maakt overigens niet uit wat ik kies).
- Ik krijg de keuze: probleem oplossen of computer uitschakelen.
- Probleem oplossen leidt tot niets.
- Computer uitschakelen schakelt de computer uit.
- Na opnieuw aanzetten ben ik terug op mijn huidige versie (1511).

Windows 10 Pro UK, 64 bit, 16 GB RAM

Wat kan ik doen om de oorzaak van het probleem te achterhalen?

Cryofiel
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om de oorzaak van het falen van de Anniversary Update van Windows 10 te achterhalen, kun je het beste de Windows 10 Update Troubleshooter gebruiken. Deze tool scant je systeem en detecteert eventuele problemen die de update kunnen verhinderen. Je kunt de tool downloaden via de Microsoft website.
Bronnen:
een maand geleden