Eerst Windows update installeren of toch eerst Norton virusscanner?

Heb noodgedwongen voor de tweede keer mijn PC opnieuw, op de fabrieksinstellingen moeten installeren.

Na de eerste keer had ik eerst Norton 360 (virusscanner) weer geïnstalleerd en daarna de Windows Update uitgevoerd.

167 nieuwe update bleven urenlang 'hangen' tijdens het installeren.

Is het een oplossing om eerst de Windows Updates te installeren en daarna pas de Norton virusscanner? Of toch niet?

Of moet ik soms de firewall dan tijdelijk uitzetten of gewoon urenlang geduld hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerst je antivirus programma natuurlijk. Zou je dit niet doen, dan ben je onbeschermd online terwijl je je updates binnen haalt. Na een verse installatie is dit altijd het eerste programma dat je installeert. Ik kan mij herinneren eens een artikel te hebben gelezen van een proef met onbeschermde computers waarbij duidelijk werd dat binnen 6 minuten een pc al aangevallen wordt. Dit hoeft weliswaar niet altijd desastreus te zijn, maar je wilt het gewoon niet. Het uitzetten van je updates is niet verstandig. Windows updates is niet iets dat vervangen kan worden door een antivirus scanner zoals eerder gesuggereerd. In geval van het leeghalen van je rekening door fraude bijvoorbeeld, zal een bank niet uitkeren (of minimaal zeer moeilijk doen) als je Windows niet up-to-date blijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Complete bullshit. Je virus scanner heb je niet altijd nodig. Ik gebruik al 8 jaar geen virus scanner zowel op windows als macintosh en heb nooit een virus binnen gekregen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.Omdat het jou toevallig niet gebeurt wil niet zeggen dat het altijd zo is.
2. Mocht dat wel zo zijn maar OP erg veel pech hebben en er in die tijd wel iets gebeurt en er daardoor bedragen van zijn bank afgeschreven worden, krijgt hij niets vergoed van de bank.
3. Hoe weet je dat je geen virus hebt als je geen scanner hebt. Niet elk virus laat zichzelf zien. Het zou zomaar kunnen zijn dat jou pc deel uitmaakt van een groot botnet.

Andere antwoorden (1)

Eerst windows updates NIKS anders dan pas anti virus, want patches voor het OS zijn zeer waarschijnlijk ook nodig voor je virus scanner