Hoe zorg ik ervoor dat mijn printer alleen kleurcardridges gebruikt en geen zwart?

Mijn zwarte cartridge is leeg. Alle 3 de kleurcartridges zitten nog halfvol. Hoe stel ik in dat de printer die 3 gebruikt. Nu doet ie niks. En ik vind het jammer om die halfvolle cartridges weg te gooien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Alleen als de zwarte inkt nog niet helemaal op is heb je deze mogelijkheid, zo staat in de handleiding van jouw printer. Want er wordt zwarte inkt verbruikt om de kwaliteit van de printkop te handhaven. Je kunt een mengsel van kleureninkten gebruiken om zwart te maken. Dat ziet er wel anders uit dan zuiver zwart, en de afdruksnelheid is vertraagd. Deze functie is alleen beschikbaar als je de volgende instellingen in de printerdriver selecteert: - papiertype Gewoon papier - kwaliteit Standaard - Epson Status Monitor 3 ingeschakeld (dat staat onder Extra instellingen op het tabblad Hulpprogramma's). - Je krijgt nu via een hulpvenster de keuze om zwart samen te stellen.

Bronnen:
https://www.gebruikershandleiding.com/Epso...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100