Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ziet Windows mijn Linux schijf niet?

Ik heb 2 hardeschijven in mn werk PC, eentje met Ubuntu en eentje met windows 7. Als ik Ubuntu heb geboot dan zie ik een icoontje met een hard drive, dat is mijn windows harde schijf en ik kan bij alle bestandjes komen, behalve de netwerk schijfen.

Maar als ik Windows boot dan zie ik nergens mijn Linux schijf tussen staan, kan ik wel bij deze bestanden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Linux heeft ingebouwde ondersteuning voor bestandssystemen van Windows, maar Windows heeft geen ingebouwde ondersteuning voor bestandssystemen van Linux. Ext2Fsd is een open source driver die je kunt installeren om deze ondersteuning toe te voegen. Je kunt dan alleen lezen, maar dat is hopelijk voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus in de toekomst nooit meer windows gebruiken ;)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Wat een vreemde min !?!
Het antwoord klopt gewoon. Plus van mij !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had + gegeven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet schrijven, wat betekent dit dan? Supported Ext3/4 features : extent: reading, writing, deleting, everything http://www.ext2fsd.com/?page_id=25
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij mijn weten schrijft het progje alleen via een aantal -niet alle- Linux/Unix indelingen, bijvoorbeeld Ext3 en Ext4.
Windows gebruikt ntfs als bestandsindeling, (of Vat32). Dat werkt dus niet om te schrijven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding