Is het mogelijk om een lijst op te roepen of vinden van alle geregistreerde .dll bestanden op mijn pc?

Voor een programma wat ik vaak gebruik werd mij gezegd dat ik dll bestanden moet registreren om dit te laten werken.
Nu heb ik dit gedaan maar het programma werkt toch niet, graag zou ik een lijst willen oproepen om te kijken of deze daar wel in staat, maar ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De lijst die je zou willen staat in het register in windows, deze kun je oproepen door 'regedit' in het uitvoervenster te typen. (zonder ' ' )
Echter is het register een lijst voor heel veel andere dingen die in windows gaande zijn, en is het register dus aardig groot, gelukkig kun je met de zoekfunctie (CTR+F) naar het DLL bestand zoeken. Staat deze er in met een subsleutel wat lijkt onleesbaar zoals dit(GUID): {9F3DBFEE-FD68-4774-868B-65CC5E7DB7C2} dan is de DLL geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Dit antwoord was ook m'n eerste idee. Maar er wordt een overzicht van ALLE geregistreerde bestanden gevraagd om te zien of de betreffende dll-bestanden erbij staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah, ik begreep uit de vraag dat het om een enkele DDL ging die hij voor z'n programma moest registreren...