hoe maak je een windows 7 prof dual boot met windows 10?

Ik heb een licentie voor windows 7 prof
die ik graag naast een windows 10 installatie wil installeren

maar als ik de setup start en de ruimte die ik vrij gemaakt had zeg hij dat er niet voldoende ruimte is ( is er echt wel )
ik heb zowel de ruimte als vrij ruimte gelaten als de partite alvast voor geformateerd
wat moet ik doen ? om dit te laten werken ?

ik lees iets over de 100 mb partitie dat je deze moet vergroten maar die optie is er niet
en ik durf hem eigenlijk ook niet te verwijderen wat sowieso al niet lukt

hoe pak ik dit aan ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik niet helder uit je tekst haal, heb je twee partities? Eén waarop Windows 10 al geïnstalleerd staat, en een lege partitie (qua grootte compatibel met Windows 7 installatie-eisen?)? Als dit het geval is lijkt mij dat het een kwestie is van booten vanaf Windows 7 installatiemedia en de juiste partitie selecteren om de installatie op uit te voeren. Daarnaast wel even opletten dat je Windows 7 installatie x32bit of x64bit is, afhankelijk van wat jouw systeemspecificaties zijn. Alternatief zou je kunnen kijken naar software waarbij je Windows 7 in een Virtual Machine draait, zo heb je beide systemen gelijkertijd tot je beschikking. Een gratis variant hiervan is 'VirtualBox'. Zo heb ik op zowel mijn Windows 10 PC als op mijn Macbook diverse virtual machines gemaakt, van Windows 95 tot Windows 7 en het werkt prettiger dan dual/multi boot installaties.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100