Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik naast een reeds geinstalleerde Windows 7 mijn oude XP-versie installeren, met een dual boot? Iemand vertelde dat die volgorde niet zou willen.

Dit i.v.m. het feit dat de gameport, ook die van een geluidskaart, voor mijn Microsoft (;-)) Sidewinder Force Feedback Wheel niet meer ondersteund wordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
929

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beste is inderdaad om het nieuwste systeem als laatste te installeren. Maar je kan gewoon een partitie aanmaken en daar Windows XP op installeren. Na de installatie pak je de Windows 7 installatie-CD en start daar de computer mee op, kies voor 'Startup repair' oid en dan zal Windows 7 automatisch het bootmenu herstellen en daarin ook windows XP vermelden. Stel dat dat niet lukt dan kan je altijd nog EasyBCD downloaden (gratis) en daarmee je bootmanager herstellen en geschikt maken voor beide besturingssystemen. Ik heb het zelf ook gedaan en bij mij werkte de eerste optie direct.

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee het kan niet. De oudste versie moet eerst worden geinstalleerd. Dus eerst Windows XP en dan Windows 7.

Die persoon heeft dus gelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat los je op door xp te instaleren als virtueel systeem, dit pakket download je via microsoft gratis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kunt doen is met een programma een partitie maken uit je huidige harde schijf. Op die partitie kun je installeren wat je maar wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bovenste antwoord is helaas het enige goeie .
Er zijn wel oplossingen ,maar geven dikwijls problemen met het boot gedeelte. Dus NIET doen.
Je kan wel Ubuntu of Linux installeren zonder moeite , maar hou er rekening dat Windows die bestanden niet herkent ...dus best op een afzonderlijke partitie zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding